Inloggen

Basisschool De Maaskopkes

preview

De eerste periode in de verrijkingsgroep zit er op. De “autometafoor” is in zijn geheel aangeboden en de 11 executieve functies (breinfuncties) hebben constant de aandacht. Na de lessen van de autometafoor zijn de leerlingen hun eigen breinprofiel (zie foto hieronder) gaan maken naar aanleiding van een vragenlijst. Het onderdeel wat het laagst had gescoord, werd het uitgangspunt voor het doel waar de komende weken aan wordt gewerkt. Na de herfstvakantie zijn we een leerdoel gaan opstellen waar zowel in de groep als in de verrijkingsgroep aan wordt gewerkt. Verder hebben ze groepen/maatjes gevormd en een project uitgekozen om aan te gaan werken de komende weken. Binnenkort vertellen we jullie meer over het heelal, dinosaurussen en de oude Grieken!

 

EF

 

De eerste 11 schoolweken zijn voorbij en in de tussentijd is er bekeken welke leerlingen aan de verrijkingsgroep toegevoegd kunnen worden. Deze leerlingen zijn vandaag gestart. Ook zij volgen alle stappen van de autometafoor de komende 3 à 4 weken (uitleg van de autometafoor staat in een eerder nieuwsbericht). Daarna zullen zij ook hun eigen breinprofiel in kaart gaan brengen, een leerdoel gaan opstellen en projectmatig aan de slag gaan. Ook tijdens de projecten zullen we voortdurend werken met de autometafoor en de bijbehorende executieve functies.

 

Wij hebben er in ieder geval zin in!